Ett år

Ett år har det gått nu, ett år sen vi satte just den här dagen och det här datumet dom våran dag!

Jag kommer ihåg allt från det här året, jag kommer ihåg första gången vi träffades!

Det var på sand på Rhodos, han kom fram till vårt bord och bara fråga hur vi mådde, jag som var mitt i att berätta en sak för Elin och Sofia vart lätt irriterad över att nån främling slängde sig in i våran konversation.

Dagen efter så var en av dom sjukaste kvällarna på Rhodos och jag hade druckit så otroligt mycket att jag borde gått till hotellet, istället stod jag och Elin vid varsin strippstång inne på toxic och från ingenstans så sitter han i baren med världens smile och vinkar till mig att komma till honom! Han var så jävla charmig!

Den natten och morgonen efter tänkte jag på honom hela tiden, vem fan var han? Vilket hotell bodde han på? När åker han hem?

Dagen efter såg jag han inte och jag kommer ihåg hur jag skämtsamt sa att den killen borde ha jobbat där så ja fick träffa han igen, jag trodde 100 % att killen som jag inte ens kom ihåg namnet på var en turist precis som jag som åkt hem!

Life is a bitch sa jag till tjejerna på fredagen innan bartömningen på patcha när jag berätta att han åkt hem!

Vi satt och drack i baren och skratta och hade riktigt roligt när Elins slår till mig på armen
- det är han Emma
och jag hinner inte reagera
Han knackade mig på axeln och jag fattar inte, han skulle ju åkt hem trodde jag? Han skulle va turist? Han skulle absolut inte va en worker som stod i shorts och fluga och hällde i mig champagne! Ja hade verkligen inte fattat vem han egentligen var!

Jag stannade inte på den festen tyvärr utan vi befann oss på toxic istället! Sen när festen är slut så hände det massor, det blev bråk och skit. Då kom han fram till mig tog min hand och ville snacka! Vi satt i nästan 4 timmar utanför toxic och pratade, vi pratade om allt och inget och det kändes som vi känt varandra hela livet! Jag berättade saker som jag brukar vara tyst om och han berättade saker som jag aldrig trodde han varit med om!

Den natten var den bästa såklart, jag spenderade den med honom! Men saken är att den var jävligt konstig också, nästan obehaglig för min del! För jag har alltid mina murar runt mig för jag vill inte bli sårad och jag har aldrig känt mig trygg nog att riva ner den och bara vara mig! Livrädd för dett

Men där låg jag helt utan någon jävla mur dom skyddade mig, utan någon rädsla, och bars var mig själv!
Jag hade aldrig trott att jag skulle träffa någon där nere som rev ner alla mina murar och som fick mig att öppna mig!

Ni som känner mig blir inte förvånade nu, så fort han somnade fick jag panik och drog! Han bad mig stanna och vara där när han vaknade för alla skulle till stranden sista dagen! Japp både han och jag skulle åka hem på söndagen och hade bara en dag kvar!

Jag stack till hotellet, och när Elin kom hem runt 14:00 så berättade vi allt för varandra om vad som hänt den kvällen! Vi bestämde oss för att äta middag och ta det lugnt sista kvällen!

Jag sa till Elin att jag hoppas jag inte springer på honom nu, lättare att bara glömma gårdagen så slipper de bli en grej av det, kommer ändå inte träffa han efter Rhodos!

Vi går mot sand för att äta och säga hej då till Peter, och jag sa till och med på skämt innan vi gick in att jag dör om han är där, vem fan tror ni inte är där? Jo Matias!

Han bytte bord till vårar och var precis lika charmig som tidigare, han var besviken på att jag dragit men ville att vi skulle ses senare!

Att säga hej då till Rhodos alla fina människor och Matias var riktigt svårt, jag kommer ihåg att jag sa till mig själv att jag hade lite för stort intresse av honom, mer än jag borde!

Jag trodde aldrig att vi skulle ses igen eller höras! Två dagar efter att jag kommit hem hörde han av sig, vi smsa och pratade i telefon varje dag!
söndagen kom och det var exakt en vecka efter vi åkt hem från Rhodos och jag stod på jobbet och räknade ena kassan och smsade honom! Han var utråkad och hade beställt Kina mat och visste inte vad han skulle göra, var spontan och kom hit sa jag och han ville men de var lite för spontant! 5 minuter senare hör jag ett prassel och någon som kommer in i butiken, jag kollar upp, tappar hakan och får världens smile på läpparna! Där stod han, Matias hade åkt från Stockholm till Örebro för att ge mig rosor och säga att han inte slutat tänkt på mig sen han åkte från Rhodos!

Under våran tid har vi varit med om mycket, vi har köpt lägenhet ihop och bor ihop, vi har säsongat på Rhodos och befinner oss nu i Sthlm!

Jag vet att det är folk som läser nu som tänker och tycker att vi inte borde vars tillsammans, att vi kommet göra slut att vi inte riktigt är rätt för varandra! Samtidigt finns det folk som aldrig kan tänka sig Matias med någon annan och tvärtom!

Vi har gått igenom så otroligt mycket och det har fan inte varit lätt, vi har gjort misstag och blivit sårade jag tänker inte ljuga, Matias är den enda killen som fått mig att känna trygghet och jag har aldrig älskat någon så här mycket, men samtidigt som han är den jag älskar mest så har han sårat mig otroligt hårt, och jag har varit nära att hata honom! Men jag kan inte!

Jag begär inte att någon av er ska förstå för ibland gör inte jag det! Jag vet bara mina känslor, hans känslor och hur jävla dåligt jag skulle må utan honom!

Idag är det våran ett årsdag och vi firar med middag och Rihanna konsert!
Men innan det blir det power Walk och intervju!

Me and you, just us two



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0