Actions

What goes around comes around? Det är nåt folk skriver någonstans vareviga dag, och jag kan inte låta bli att undra, får vi verkligen det vi förtjänar?

Det känns som om jag ser folk ständigt komma undan och slippa ta konsekvensen för deras handling! Jag ser folk som står och tittar på, som kan göra något, förhindra något, men dom tittar bara på?

Jag har aldrig varit sån, jag lägger mig alltid i, jag kaxar upp mig och ställer upp för folk jag bryr mig om men även totalt främmande människor!

När jag gick i tredje klass så fick vi en helt ny klass vi blandades ihop med andra elever och alla var super blyga! En tjej var väldigt utstött och ensam och efter vi gått i samma klass en vecka så skulle jag gå hem och ser hur ett gäng killar och tjejer som gick i sexan står och bråkar och knuffar på den tjejen från min klass och jag kommer ihåg hur arg jag vart, jag gick fram och ställde mig framför henne och sa sluta!! Dom skratta och sa nåt om att en sån liten tjej som jag borde gå hem, och jag kaxade emot, det slutade med att jag åkte ner i backen av en knuff på axeln! Men jag ställde mig upp och tog henne i handen och följde henne hem!

I somras så var jag jävligt nära på att åka på stryk pga att jag skyddade min vän, och jag struntade totalt i att jag skrek och mopsa upp mig mot en kille som var dubbelt så stor och rent av galen! Hade det inte varit för Matias så hade jag fortsatt att bråkat och jag hade 100% säkert åkt på så mycket stryk! jag kommer ihåg att Matias sa att vissa bråk är inte mina att vinna, han menade att jag inte kan bråka med vem som helst men jag var arg, tokig och rädd! Jag ville inte att nåt skulle hända min vän!!

Jag är sån, men det finns så många som inte är som mig, som håller tyst, ser på och låter saker hända, låter folk bli sårade och såra!

Jag skulle ge mycket för att få folk att vara ärliga och våga stå upp för vad som är rätt!



Kommentarer
Kim

Och jag kommer alltid vara såå tacksam för att du hjälpte mig den där kvällen. Du är bäst!

2011-11-09 @ 16:28:39
URL: http://kimdolores.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0