page 57

God morgon, sitter och lyssnar på timbaktu flickan och kråkan och försöker bearbeta bort en stor klump som jag har i magen, en känsla som inte ska finnas.

Idag är det en ny dag, en ny vecka med nya möjligheter. Det är även idag som jag skriver sista sidan på ett gammalt kapitel, en bok som jag inte velat stänga förut som jag idag stänger, och ställer undan.

Jag ska inte ljuga för er, det har jag aldrig gjort och kommer aldrig börja göra heller. Idag är en dålig dag, en jobbig dag och en dag som jag skulle vilja skjuta fram. Jag skulle vilja vara lite starkare, lite tuffare och hunnit begrava lite mer känslor än vad jag hunnit gjort.

Men som min bästa vän och pappa sagt, en dag blir det bättre än någonsin förut. Och jag tror på honom, en dag kommer jag vakna upp och ha hunnit funderat ut hur jag vill ha mitt liv och hur det ska se ut.
Just nu dras jag mellan olika städer, olika människor och olika känslor.
Jag önskar bara att den dagen vore idag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0