bitch slap

Jag vaknade av att jag fått sms under natten, ett sms som förstörde hela min dag!
De handlar om att en viss person njuter av att sitta och dra lögner för att förstöra för mig, en person som tydligen inte har ett rätt i sin skalle, en person som saknar allt jag har.

En person som tydligen vet mer vad jag har gjort än vad jag själv vet.
Jag har tydligen glömt bort saker under förra sommaren, fine det var den vecka som jag drack otroligt mycket men jag vet mycket väl vad jag gjort och inte gjort. Jag vet med vem och vad jag gjort så att du kommer hit och öppnar din lilla mun om saker du inte har en aning om stör mig.

Jag är så irriterad, men sen kom jag på att det är skrattretande.
Vad är det med er tjejer? jag menar inte alla men det finns så otroligt många som beter sig såhär.
Det finns två sorters tjejer som jag inte tål.

Tjej nr 1.
Den som ständigt ljuger för att komma någonstans, för att förstörda för andra för att komma ett steg längre. Den tjejen som skiter i om sanningen kommer fram för innan den gör det hinner hennes lögn såra någon som hon berättade den för.
Den här tjejen lyckas en gång på hundra att sabba för folk, men hon sabbar för sig själv hela tiden.

Tjej nr 2.
Ni som håller käften.
Ni som vet mycket väl vad som pågår runt en vare sig det handlar om en pojkvän en vän eller ett rykte, Ni vet att det pågår men ni väljer att inte berätta för den som det handlar om.
Jag har verkligen fått upplevt det här och jag trodde bättre om en del som nu visat sig vara exakt som alla andra, som sticker huvudet i sanden.
Jag kan inte på något sätt förstå mig på er?
Jag är jag och jag vet hur jag skulle gjort, jag skulle berättat, jag skulle berättat tröstat och pratat inte bete mig som ingenting, le kramas och säga - vi måste ses någon dag!
jag vill inte sitta mitt emot en person under ett helt samtal och sen veta att den personen undanhållit massa saker, det är inte min grej.

Så hur som helst, två sorters tjejer som jag själv haft i mitt liv.
Men sen lärde min mamma mig en sak när jag var liten, att man ska behandla andra som man själv blir behandlad, och blir man behandlad dåligt ska man göra sig av med sånna människor.

ah, så var min lördag förstörd.
Ikväll spenderar jag den med fina vänner i Stockholm.
kort visit och min familj försökte få mig att stanna, men jag fick en känsla igår eller snarare en smäll på käften av verkligheten, att det inte är Örebro som får mig att känna mig trygg längre, det är människorna jag har här. Min familj! Men jag har en familj i stockholm med, och jag har en trygghet där också vare sig jag vill erkänna det eller inte.



Kommentarer
sandra

bra blogg, läst den från start! bor du i stockholm nu? jag bor där.. kanske ser dig nån gång

2011-09-24 @ 14:27:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0