Vem är jag?

Jag fick en skrämmande fråga idag på bloggen, någon som ville veta vem jag är? Som ville veta mer än ytligt!

Jag vart lite ställd när jag tänkte på frågan - vem är jag?

Jag är en helt vanlig tjej som kommer ifrån en helt vanlig familj i mina ögon, en mamma som oroar sig för mig varje dag hon inte ser mig, en pappa som älskar att jag alltid gör som jag vill, en storebror som genetiskt inte är min riktiga bror men som aldrig räknats dom något annat, en stora syster som alltid tar hand om mig och en lilla syster som jag vaktat som min egna skugga men som idag vuxit om mig i sinnet!

Alltid haft massa saker för mig i skolan och utanför skolan, varit omringad av underbara vänner, det kanske låter larvigt men jag har haft den turen att haft världens bästa vänner runt mig!

Jag har jobbat sen jag var 18 och vet exakt vad jag vill göra med mitt liv, jag har precis bestämt mig för att skita i vad andra vill och lägga mina egna planer först!

Jag har blivit sårad, skadad och nertryckt men varje gång så reser jag mig upp borstar bort det gamla och går mot det nya!

Jag är född i Kumla, flyttade till örebro och bor idag i Stockholm pga att matias är härifrån och jag ville hit

Min pojkvän och jag träffades på Rhodos, han jobbade och jag var där på semester, jag åkte dit och ville kväva nån slags ångest känsla jag hade, ångest över att inget nytt hände! Jag träffade honom första gången den 25 augusti 2010 och jag har varit fast sen dess!
Vi har gått igenom otroligt mycket, sårat varandra och ångrat oss, sett varandra i ögonen och skämts för hur vi betett oss och valt att vara tillsammans! Det finns folk i våran omgivning som inte fattar att vi är tillsammans men det hör vi, och jag är trött på att lyssna på andra!
Jag älskar oss!

Jag har många underbara vänner, vissa betyder mer än andra pga att dom visat att dom ställer upp för mig precis som jag är, med brister och misstag!

Amanda forsberg, en människa jag inte vill leva utan! Hon förstår nog inte att hon är en av dom viktigaste i mitt liv!

Linda nord, en tjej som ständigt växer i mina ögon, från att vara en bekant till en vän som jag litar på, ser upp till och saknar!

Sara och Carro, saknad! Finns inga andra ord!

Vendela Söderberg, du räddade mig! Kom ihåg det!

Ah herregud jag ord bajsar!!
Jag är Emma 23 år jag har världens bästa familj, grymma vänner, roligt jobb med många drömmar och planer, jag är kär i en människa som jag inte kan tänka mig att vara utan, jag har allt!
Men jag har gjort misstag, blivit sårad och jag har kämpat!

Jag har allt, men jag kämpar varje dag för det och glömmer kanske att uppskatta allt och alls jag har i mitt liv!

Glöm inte att mitt liv vore tomt utan er jag nämt plus många många fler



Kommentarer
Linda

Va bra skriver Emma!

2011-12-06 @ 22:19:03
URL: http://lindaelivforsberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0