another day

Jag hade byggt upp murar runt mig för att jag inte ville ha folk för nära, jag ville inte försöka lita på någon igen. Jag hade redan byggt upp mig själv en gång för mycket, försökt glömma vad jag gått igenom och faktiskt insett att det finns för mycket bra saker runt omkring oss för att hänga upp oss och stanna vid en dålig.

Jag var så bestämd, så bestämd har jag aldrig sett mig själv förut. Jag ville vara ensam, jag ville se världen ur mina egna ögon och leva efter vad jag själv ville. Jag ville faktiskt inte ha någon att dela allt det där med. Även om jag inte ville erkänna så hade jag gett upp tron.

Sen när jag är som mest bestämd möter jag någon som drar undan mattan under mina fötter, en människa som lyssnar på vad jag säger, en människa som kommer ihåg vad jag berättat och en människa som faktiskt fick mig att vilja tro igen. Jag kommer ihåg saker du sa och gjorde första kvällen vi träffades, jag tror aldrig jag kommer glömma. För när jag behövde dig som minst, när jag var beredd att vara ensam då kom du in i mitt liv.

Jag mötte en person som jag kunde vara mig själv med från första stund, en människa som fick mig att vika mig dubbel av skratt, och som fick mig att känna mig trygg. När jag mötte dig fick jag en bästa vän, en människa som jag litade på mer än vad jag litade på mig själv. Om du sa att jag klarade någonting så visste jag det, jag visste att om du trodde på mig så borde jag också tro på mig själv.

Jag mötte en människa som gett mig så otroligt mycket här i livet, en människa som stått bakom mig i alla mina val, som satt mig före sig själv och brytt sig om mig även när det varit jobbigt.
En människa som jag hade så otroligt mycket respekt för.

Jag har alltid vetat att dina val varit dom bästa och att du är en smart person, den smartaste jag känner faktiskt. Jag har aldrig tvivlat på dina val och ideér. Men sen händer det en sak som får ens värld att skakas om, ens känslor som du är så säker på, dina val du gjort och den människa du är säkrast på i hela din värld, allt skakas om.
Allt du aldrig trodde skulle hända händer, saker du drömde mardrömmar om händer.

Du inser snabbt att du förlitat dig på en människa som dragit undan mattan på dig.
och hur ont det än gör, så gör det ondare att erkänna att jag fortfarande känner mig som tryggast med dig.



Kommentarer
Malin

jävligt fint skrivet emma!

2011-08-20 @ 13:41:08
URL: http://bjorkhopp.blogg.se/
Sara

Sv: Jag fick den i present :)

2011-08-20 @ 14:31:10
URL: http://nolongerironic.webblogg.se/
Nadja Melzén

hon är underbar!

2011-08-20 @ 16:21:37
URL: http://nudjjas.blogg.se/
olivia

har inte prövat dom än...

2011-08-20 @ 19:16:47
URL: http://wearnicewords.blogg.se/
sanna

sv; haha japp, kanon kul ! nepp, sol hela dagen !;)

2011-08-21 @ 01:21:28
URL: http://sannaaevelina.blogg.se/
Sara

Du skriver så bra gumman! Förstår om det är tufft just nu, men allt löser till slut <3 Du är bäst! Älskar dig min fina vän

2011-08-21 @ 10:29:23
URL: http://saraclefjordl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0